Een nieuwe fietsreis!

20 maart 2018 - 's-Hertogenbosch, Nederland

Het is zo ver! Ik stap weer op de fiets. Na mijn laatste reis in Azië had ik de smaak weer helemaal te pakken. Ik had een aantal ideeën over wat ik zou willen, maar het mooiste leek mij toch om hier, voor mijn deur te beginnen en richting Azië te fietsen. Ja, toch weer Azië, maar het gaat me meer om de weg er naar toe dan de uiteindelijke bestemming.

Op 1 april begin ik met het avontuur! Ik heb me laten inspireren door allerlei mensen die deze tocht al gemaakt hebben en hun verhaal via internet gedeeld hebben of op een andere manier hierover geschreven hebben.

Mijn doel is Singapore maar niks ligt echt vast. Alles kan, niks moet. Als het me te ver, te moeilijk, te zwaar, te veel of te hoog is gooi ik mijn plannen om. Ik wil de lat niet te hoog leggen en mogelijk ga ik ook stukken met bus, trein of vliegtuig doen. Voor de hele reis heb ik ongeveer een jaar uitgetrokken.

Ik heb globaal wel een route in gedachten maar het kan nog veranderen. Ik begin met de Limes route. Deze loopt via Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Roemenie, Bulgarije. Daarvan heb ik routeboekjes met een uitgebreide beschrijving en GPS tracks. Heel makkelijk. Daarna heb ik een aantal mogelijkheden. Turkije, Iran, Turkmenistan…Of, en dan moet ik al eerder een andere richting nemen, naar Odessa in Oekraïne over de Zwarte Zee naar Batumi in Georgie, Azerbeidzjan van waar ik weer een boot kan nemen, over de Kaspische zee naar Kazachstan….en verder... Ik weet het nog niet precies, het zal onderweg wel duidelijk worden wat ik wil en wat me het mooiste lijkt.

Een beetje gespannen ben ik wel. Dat heb ik nou altijd! Tegen dat ik moet vertrekken begin ik altijd weer te twijfelen. Het gevoel van: watdoeiktoch en wilikditwelenwaarom en ikhebhettochgoedzothuisdoetochnietzogek!

Eenmaal op de fiets verdwijnt dit gevoel vrij snel…meestal tenminste, dus ik ga het toch maar doen.

Wie dat wil kan me hier volgen. Je kan je e-mail adres hier rechts invullen en dan krijg je automatisch bericht als ik weer een nieuw verhaal heb geplaatst. Ik vertrek op 1 april (Eerste Paasdag) rond 12 uur, ik fiets naar Eindhoven (poehpoeh, wat een eind zeg!) waar ik overnacht bij Liesbeth en Paul en de tweede dag naar Venlo waar ik bij José en Frans kan overnachten.

Gewoon lekker rustig aan beginnen.....

Wie mij uit wil komen zwaaien is van harte welkom.

Yvonne

1. Peter:
    20 maart 2018
    Hoi Yvonne nou wordt het echt spannend. Ik wens je heel veel succes, veel fietsplezier en heel veel leuke ontmoetingen toe gr Peter
  2. Dirk-Jan:
    Succes Yvonne. Ben benieuwd naar je verhalen
  3. Anja:
    20 maart 2018
    Heerlijk Yvonne, zoveel mooie plannen als je weer hebt. En inderdaad maar lekker zien hoe het gaat en waar je zin in hebt. Mooi ook om vanaf huis al op reis te zijn (geen gedoe met een fiets die zoek raakt in de lucht). Verheug me alweer op je verhalen! Wens je een heerlijke reis!!!
  4. Marjan:
    20 maart 2018
    Hoi Yvonne, spannend!! Geweldig avontuur en ik bewonder je moed. Ik ga je volgen! Succes met de laatste loodjes van het voorbereiden. Xxx
  5. Monique Hebly:
    20 maart 2018
    Ik zeg alleen maar WOW, geweldig Yvonne!

Heel benieuwd enne...mooie foto's maken ;)
    Een hele mooie reis!
  6. Akke van Dongen:
    20 maart 2018
    Hoi Yvonne we hebben het er laatst uitgebreid over je reis gehad. Begint nu steeds dichterbij te komen. We wensen jou heel veel fietsplezier, mooie ervaringen, fijne ontmoetingen en we zullen je weer volgen en al je verhalen met plezier lezen. En O ja het volgende etentje is bij ons. Hoewel dat nog even gaat duren. Groetjes van monika en Akke.
  7. Jose lutgerink:
    20 maart 2018
    Succes, wat een onder neming
  8. Mieke Swaans:
    20 maart 2018
    Heel veel plezier met je nieuwe avontuur Yvonne! Ik lees graag weer mee!
    groet, Mieke, de buurvrouw.
  9. Hanneke:
    20 maart 2018
    Fantastisch Yvonne, ik bewonder je!
    Dat het weer een avontuurlijke trip mag worden met veel moois! Misschien zien we elkaar nog even met Pasen.
    Liefs Hanneke
  10. Ed en Hans ten Kortenaar:
    20 maart 2018
    Gezonde kriebels in de buik en met grote glimlach op naar Eindhoven. De kop is eraf en get avontuur gestart. Heel fijne tijd!!!
  11. Jack:
    Hallo Yvonne.
    Heb me aangemeld voor je spannende en leuke verhalen die gaan komen.
    Groetjes, Jack the man
  12. Rian:
    21 maart 2018
    Yvonne, het is gelukt. Veel reisplezier!
  13. Antoinette:
    21 maart 2018
    Yvonne geweldig. En dapper. Wees voorzichtig en Ik ga je zeker volgen.
  14. Anja de Kock:
    Hoi Yvonne ,
    Daar ga je dan binnenkort! Spannend en echt wel wat anders dan de groene valleienroute 😉!
    We vinden het heel leuk om je via deze blog te volgen. Het is een mooi avontuur wat je aangaat. Succes met de laatste loodjes en als je eenmaal fietst ben je los!
    Heel veel mooi weer , leuke mensen mooie landschappen en 0 lekke banden wensen we jou voor onderweg

Lieve groet,
    René en Anja
  15. Lex en Claea:
    22 maart 2018
    Ben enorm benieuwd naar je verhalen Yvonne...wens je heeeeel veel succes en vooral PLEZIER...!!!!!!!!!!!!
  16. Mariette:
    22 maart 2018
    Hoi Yvonne, ik vind het heel stoer van je dat een jaar lang in je eentje de wijde wereld intrekt. Geniet ook van de mooie dingen en mensen die je onderweg tegenkomt. En zoals velen voor mij al schreven: heel veel plezier en ik zie uit naar je verhalen en foto's!!! Groetjes Mariette
  17. Hester:
    Hej Yvonne,
    Ik wens je een geweldig jaar toe met veel mooie kilometers.
    Groet,
    Hester
  18. Erica:
    22 maart 2018
    Dag Yvonne, Fijne reis en ik hoop dat je snel van dat akelige twijfel gevoel af bent.
  19. Corrie:
    22 maart 2018
    Toppie. Succes lieve Yvonne!!!
  20. Marlies Reimering:
    22 maart 2018
    Jee, daar ga je alweer. Ik heb grote bewondering voor je, wens je veel
    plezier en succes en ga je zeker volgen! Adios van je ouwe reismaatje Marlies
  21. Karin:
    23 maart 2018
    Hoi Yvonne, prachtig, echt een sterke vrouw ben je! wouw! We gaan je volgen. Geniet er van. Karin en Marij
  22. Leon van den Schoor:
    23 maart 2018
    Goed zo, je krijgt er maar niet genoeg van. Geniet ervan. We gaan je volgen.
  23. Annemiek:
    Hoi Yvonne,
    Ik wens je een prachtige en veilige reis toe!
    Annemiek
  24. Wolter:
    23 maart 2018
    Gewoon lekker die trappers laten rondgaan, dan verdwijnt de onrust vanzelf.

Heel goede reis, Yvonne, en ik zie je graag heelhuids terug.
  25. Anja:
    23 maart 2018
    Hey Topper.....wens je heel veel plezier en veilige kilometers toe.
  26. Sandra van Erp:
    23 maart 2018
    Veel plezier Yvonne met deze onderneming. Ik heb me al aangemeld voor de mailinglijst.
  27. René de Zeeuw:
    23 maart 2018
    Weer helemaal te gek Yvonne, we zijn ontzettend benieuwd wat je route je brengt, sterker nog: welke route je gebracht wordt. Heel veel succes en geniet er van, wij genieten van de foto’s en de verhalen. Toi, Toi, Toi, Marly & René
  28. Koosje de Leeuw:
    23 maart 2018
    Niets moet en alles mag. Wat een heerlijk vooruitzicht Yvonne!
    Andere wegen, andere culturen, ander weer en ander food, een uitdaging oo alle fronten.

Ik ga je digitaal volgen en wens je een mooie reis toe.
    Uitzwaaien, tja dat zit er niet in, ik moet zingen die ochtend. Ieder zijn uitdaging...

Groetjes!
    Koosje de Leeuw
  29. Jan Willem:
    24 maart 2018
    Supergaaf. Ik heb ook wel eens van deze route gedroomd, maar jij doet het gewoon. Top!
    Gr Jan Willem
  30. Martie:
    24 maart 2018
    Te gek Yvonne! Uiteraard ben ik stik jaloers. Ik wens je heel veel reisplezier en natuurlijk ga ik jou op de voet (fiets ;-) ) volgen.

Groetjes, Martie
  31. Bram van der Vijver:
    We gaan je volgen!!!
  32. Jeanne Tax:
    24 maart 2018
    Geniet ervan zonder zadelpijn. En ik volg je graag
  33. Loes:
    Yvonne, geniet ervan!
  34. Treke:
    24 maart 2018
    Yvonne, heel veel fietsplezier het komende jaar. Maak er een fantastische reis van! Ik ga je reisverhalen volgen.
    Groetjes, Treke
  35. Birgit moolen:
    24 maart 2018
    Op z'n Rotterdams:" Wat een dapper wijfie ben je toch!"
    Natuurlijk gaat het geweldig worden, je mag vertrouwen op alle lieve mensen die op deze prachtige aarde wonen.
    Heel veel plezier!
  36. Marietje van den Belt:
    Veel succes goede reis
  37. ANSTE:
    24 maart 2018
    Óók wij gaan je volgen !!
    Maak er een móóie en goede en fijne en leuke en onvergetelijke reis van !!
    "Behouden vaart "
    AnSte
  38. Anke Brinkman:
    24 maart 2018
    Wat ben jij toch een stoer wijf!
    Ik wens je een prachtige reis toe!
  39. Angelie:
    24 maart 2018
    Wat een wild plan, super dat je het aandurft! Geniet ervan en heb het goed!
  40. Anita der Kinderen:
    24 maart 2018
    Hoi Yvonne. Lekker genieten. Ik ga je volgen om ook een beetje mee te genieten.
  41. Marja v Kuppevelt:
    24 maart 2018
    Wat een mooie uitdaging . Geniet ervan.
  42. Nicolette:
    24 maart 2018
    lieve yvonne, natuurlijk volgen stephan en ik je !
    een goede reis, veel plezier, interessante ontmoetingen enz...
    auntie
  43. Jan Baets:
    Geweldig allemaal Yvonne.
  44. Brigitte:
    24 maart 2018
    Hallo Yvonne....wat is dit inderdaad ontzettend dapper van je....jij gaat gewoon.... Ik ga je volgen en verheug me daar al op zelfs....
    Pas goed op jezelf en geniet van jouw grote avontuur.....
    Ik hou jouw woning een soort van, in de gaten....goeie reis en veel genot ...lieve groet van bovenbuur Brigitte
  45. Renate:
    24 maart 2018
    Wat vind ik je toch keer op keer weer een bikkel! Veel veilige en mooie kilometers toegewenst.. enne, thuis houden we een oogje in het zeil 😉 x Renaat
  46. Bianca:
    25 maart 2018
    Ooh geweldig Yvonne! Wens je een boeiende reis, interessante ontmoetingen, adembenemende landschappen, maar vooral een goede gezondheid en een veilig heen en terug tocht, zonder defect aan je fiets of wat dan ook.
    Ik zie je graag, even voor vertrek. Wil je graag iets mee geven. Hartelijk dank voor al jouw zorg en hulp tijdens mijn herstel. Ik ga je missen. Veel liefs, je buurvrouw, Bianca
  47. Monique:
    25 maart 2018
    Hallo Yvonne, Je bent dus alweer klaar voor een volgende reis. Wat een geweldig avontuur! Op weg gaan met een niet al te vast plan en maar zien waar en wat het je brengt. Ik ga je volgen! Succes met de laatste voorbereidingen.
  48. Saskia Harschnitz:
    25 maart 2018
    Lieve Yvonne, wat ga je een mooi avontuur tegemoet. Het wordt vast prachtig en natuurlijk afzien. Maar dat gaat heel goed samen. Ik reis virtueel met je mee. Veel plezier.
  49. Ton Klaasen:
    25 maart 2018
    Hoi Yvonne, dapper van je, een geweldig mooie tocht toegewenst.
  50. Astrid Van den broek:
    25 maart 2018
    Wel Yvonne ik vind het ongelooflijk stoer van je hoor! Bewonder jouw doorzettingsvermogen en spirit. Ga je graag volgen op jouw reis en wens je een prachtig avontuur toe .
  51. Marian j:
    25 maart 2018
    Stoer en dapper ja. Heel mooi die open eindjes. Behouden vaart!
  52. Anita:
    26 maart 2018
    Meis........ wat een reis........Voor deze reis is Moed nodig, dit is een hartkwaliteit die "Lef" genoemd wordt, naar het Hebreeuwse woord; Lev voor "Hart".
    Ik wens je alle alle goeds en heel veel zonneschijn. En volg graag jouw moedige avonturen.
  53. Boudewijn Lutgerink:
    27 maart 2018
    ZUS!! Al weet je niet waarom je dit wilt, doe vooral zo gek mogelijk. En ja, wellicht heb je het goed thuis, daar twijfel ik geen moment over! Was het mogelijk geweest dan had ik naast je gefietst en de tocht meegemaakt. Helaas is dat niet mogelijk. Ik blijf je wel volgen en heb veel bewondering voor je gedrevenheid. GO FOR IT!! nog 4 dagen te gaan en je gaat weer outside-the-box.
  54. Els D.:
    27 maart 2018
    Hallo Yvonne, prachtige reis gewenst!👍je bent een wereldburger, je doet het toch maar,weer!!!
  55. Henk de Leeuw:
    27 maart 2018
    Hallo Yvonne, Weer klaar voor een nieuw avontuur!Wat ben je toch een stoere vrouw!Ik ga je zeker volgen en wens je dan ook een geweldig mooie reis toe!Geniet er van en zit het een keer tegen.....je weet er komt altijd weer een betere tijd!Ga er voor en succes
  56. Els D.:
    28 maart 2018
    Hallo Yvonne, prachtige reis gewenst!👍je doet het toch maar, weer!!
  57. Ellie Jordans:
    28 maart 2018
    Hoi Yvonne, Ik hoop dat je weer een heel mooie reis mag maken ,met interessante ontmoetingen ,leuke dingen en prettige overnachtingen. Heel veel plezier !
  58. Piet en Nel:
    29 maart 2018
    Het is omdat we het weten, maar het zou zomaar een 1 aprilgrap kunnen zijn. Iedereen staat je dan uit te zwaaien, en dan blijf je thuis.
    Heel veel fietsplezier, geniet van alles wat je tegenkomt. En als het even tegen mocht zitten, denk dan maar "het is zoals het is". Alles komt weer goed. Liefs,
  59. Lex en Claea:
    29 maart 2018
    ...nog maar 3 nachtjes slapen (of niet kunnen slapen...?).....!!!!!
  60. Aart Veldhuizen:
    30 maart 2018
    Ik ga je volgen. Dit omdat ik het leuk vind om andermans reis te lezen. Maar ook omdat ik je iets zie doen wat ik zelf eigenlijk ook verlang, maar waar ik geen moed voor heb: een tijdlang uit het werk stappen en een grote fietsreis maken.
    Een goede laatste voorbereiding!
  61. Ineke en Wouter:
    30 maart 2018
    Ongelooflijk.. wat een avontuurlijk plan Yvonne..en wat een moed!!
    We kijken uit naar je altijd boeiende reisverhalen en gaan je zeker volgen!
    Wij wensen je een prachtige, veilige reis vol bijzondere ontmoetingen en mooie ervaringen! :) Lieve Groet Wouter en Ineke
  62. Amy:
    Heel veel plezier😘😘
  63. Bob:
    30 maart 2018
    Het was een gezellige afscheidslunch vandaag
  64. Leon van den Schoor:
    31 maart 2018
    Als je de route meer naar het zuiden door de Balkan neemt gaan we elkaar nog tegen komen in het voormalige joegoslavie.
    Mei-juni fietsen we van Dubrovnic naar Venetie
    Nee, zoveel tijd als jij hebben we (nog) niet. We zullen je blog volgen. Veel plezier alvast.
    Gr Leon & Gertie
  65. Frans:
    Hoi Yvonne,
    veel fietsplezier op je tocht naar azie. ben vorig jaar van mei tot eind september naar Peking gefietst. (gedeeltelijk ook gebruik gemaakt van boot , trein en vliegtuig) ik ben via de limesroute naar de zwarte zee gefietst en in odessa met de boot naar Georgie/Azerbeidzjan. vliegend banuit bakoe naar kazachstan. In kirgizie om de izikkul gefietst en van daar terug naar kazachstan en de chinese grens bij Korgas. Vandaar via Umrumchi (stukje trein naar Lanzhou) naar Peking. Als je vragen hebt over stukjes van dit traject dan laat maar weten.
  66. Marnie:
    31 maart 2018
    Daar ga je weer! Stoer! Ik volg je weer graag! Trap ze Yvonne!
  67. Anneke en Henk:
    31 maart 2018
    We wisten het al maar het gaat dan ook gebeuren, wij wensen je alle geluk gezondheid en een behouden reis. In oktober zullen we erover verhalen. Nu wachten we op jouw verhalen.
    Liefs en groet A&H
  68. Sjan:
    31 maart 2018
    Dag Yvonne, je beschrijft het mooi zoals het er nu voor staat voor je. Heel mooi!!!!!!! Geniet van de gezonde spanning and you never know dat we elkaar nog ergens treffen. Al is het bij twijfel op facetime. Succes morgen bijvertrek!!!
  69. Toos Fr.:
    31 maart 2018
    Zeker spanning, heel veel succes en ik ga je volgen.
  70. Lex en Claea:
    1 april 2018
    Hoi Yvonne.....je bent vandaag begonnen aan één van je grootste uitdagingen in je leven...we wensen je enorm veel plezier en kracht om dit te klaren....!!!
    Claea en Lex Balm
  71. Lidwien:
    1 april 2018
    Yvonne, dit is de tweede reactie, die ik schrijf. Met de andere is iets fout gegaan. Rara hoe kan dat mij nou toch gebeuren....
    We hebben je uitgezwaaid en nu kan het aftellen beginnen. Veel plezier en mocht je een minder moment hebben: meisje Lammertink denkt regelmatig aan je!
  72. Fred Kok:
    28 mei 2018
    Hoi Yvonne. Ik zie nu pas dat je alweer een lange reis aan het maken bent. Al aangekomen bij de Zwarte Zee. Ik ga je volgen.
    Gaaf hoor, dat je dit doet. Ik droom daar zelf ook wel eens over, maar jij doet het gewoon.