Singapore bereikt...maar het is nog niet voorbij!

20 februari 2019 - Singapore, Singapore

Vanaf Melaka heb ik een paar dagen met Ute en Konrad gefietst. Ik had ze al eerder in Penang ontmoet en in Melaka waren ze in hetzelfde hostel. Ze zijn al drie jaar op reis, met een tandem en aanhanger en nog twee jaar te gaan! Daarna even weer naar Duitsland en dan weer op weg voor de volgende vijf jaar! Zo kan het ook, maar het zou mij toch iets te veel zijn. Een jaar, of iets langer vind ik wel genoeg maar daarover later meer!

Singapore binnen fietsen was weer een heel avontuur! Nou ja, het begon al vanuit Johor Bahru, de laatste grote stad in Maleisië. Vanuit ons hotel zagen we de brug al liggen, hemelsbreed een paar honderd meter. Met de fiets hebben we daar ruim een uur over gedaan. Slechte bewegwijzering, veel fly-overs waarbij we iedere keer weer twijfelden of we er overheen moesten of juist er langs...ik was blij dat ik niet alleen was! Waarschijnlijk was ik dan gaan huilen!!

Maar goed, het is gelukt. Vervolgens moesten we een uur in de rij staan voor de grenscontrole. In de brandende zon! Maar je hoorde-buiten mijzelf-niemand klagen! Zoiets zou in Nederland toch niet geaccepteerd worden denk ik. Daarna nog zo’n uur of drie fietsen naar het centrum...pfff...Redelijk gecontroleerd verkeer, ik heb me niet onveilig gevoeld maar de hoeveelheid van het verkeer en de warmte maakte het allemaal behoorlijk vermoeiend.

De buitenwijken van Singapore vind ik er niet echt aantrekkelijk uitzien, althans, dat gedeelte wat ik gezien heb. Aan een stuk door hoge flats, wel netjes maar een beetje sfeerloos. Kantoren maar ook veel woonblokken. Tja, op die manier kan je heel wat mensen woonruimte bieden.

Ik had al een hostel geboekt in Little India, een leuke wijk bleek achteraf. Het hostel is prima, druk en wat rommelig maar een uitstekende plek. En voor Singapore wel betaalbaar. Want het is behoorlijk prijzig hier, nou ja, zoiets als in Europa denk ik maar dat ben ik niet meer gewend.

Ute en Konrad zitten hier vlakbij in een hotel en we eten iedere avond samen. Daarna nog een biertje...en meestal nog een, op het bankje voor het hostel aan een drukke straat. Erg leuk!

Over eten gesproken, dat is hier heerlijk! We hebben een heel goed Indiaas restaurant ontdekt, zo lekker!! Echt de smaak van India!

Gelukkig zijn het niet alleen buitenwijken in Singapore. Het centrum heeft veel te bieden, zoals een Chinese wijk, een Arabische wijk en een Indiase wijk, waar ik dus zit. En Marina Bay Sand waar, toen ik er de eerste keer kwam, mijn mond letterlijk openviel. Ik heb me echt vergaapt aan de prachtige gebouwen, bijna futuristisch! Het Art Science museum in de vorm van een Lotus maar dat ook veel weg heeft van een hand! Geweldig, ik heb daar een fantastische expositie gezien van teamlab:

Tip van Theo, met dank hiervoor.

‘s Avonds maakt het onderdeel uit van een lichtshow en worden er prachtige gekleurde patronen op geprojecteerd.

De helixbrug, een staaltje van bijzondere architectuur, ook wel bekend als de DNA brug. Daar is over nagedacht. De skyline met al de enorme flats.

Er staat één gebouw wat wel heel erg opvalt. Drie enorme hoge flats die aan de bovenkant verbonden zijn met een dak in de vorm van, ja wat is het, een schip ofzo? Vandaar uit moet het uitzicht wel fenomenaal zijn, maar even naar boven met de lift is er niet bij. Je komt er niet zomaar in! Het uitzicht is alleen voor de gasten van het hotel, waar de goedkoopste kamers, naar wat ik gehoord heb, zo’n 600€ kosten...dat valt niet binnen mijn budget!

Gardens by the Bay met de kunstmatige bomen. Via een luchtbrug kan je van de ene naar de andere boom lopen. Dat wil ik nog een keer doen. En dan het liefste ‘s avonds denk ik. Ik heb ze alleen overdag gezien en toen vond ik ze wat kitscherig. ‘s Avonds zijn ze verlicht en volgens Ute heel mooi.

Enorme shoppingmalls, de een na de andere, met veel eetgelegenheden waar je, na het shoppen, je honger kan stillen.

Kortom, genoeg moois!

Maar goed, Singapore bereikt...wat nu! Naar Lissabon vliegen en dan naar Den Bosch fietsen, lijkt me wel wat...

Maar eerst...naar Myanmar! Ja, het heeft me al die tijd dwars gezeten dat ik dat land over heb geslagen. In Thailand regelmatig gedacht: zal ik er heen gaan? Maar ik zag er teveel tegenop om daar te fietsen. Slechte wegen, een groot land. Maar bijna in Singapore kwam het idee weer terug en ineens wist ik het!  Ik ga het toch nog doen, de kans dat ik hier nog eens terug kom is niet zo groot en nu ben ik toch nog enigszins in de buurt. Ik krijg er spijt van als ik het niet doe! En ach, ik heb tijd zat, 1 April zal ik nog lang niet thuis zijn maar ik ben het reizen toch nog niet beu. Dit in tegenstelling tot een tijdje geleden toen ik wel wat heimwee had.

Dus morgen vlieg ik er heen en zal daar met openbaar vervoer reizen.

Mijn fiets heeft hier een veilig plekje, bij SK Lah. SK kende ik alleen via Facebook. Alweer: lang leve social media!

Hij had hier een fietsvriendelijk hostel maar dat is helaas gesloten. Ik had hem een berichtje gestuurd met de vraag of hij een plekje weet waar ik mijn fiets kan laten. Nou bij hem dus! Hij heeft al een stuk of 15 fietsen in zijn huis staan, past allemaal! En dat met een gezin met 4 kinderen.

Gisteren ben ik er heen gefietst met het grootste deel van mijn bagage. Ik vind het zo geweldig dat hij zo behulpzaam is! Daar word ik nou helemaal warm van. Wat zijn er toch veel mooie mensen in de wereld! En wat fijn dat ik die dan dan tegen kom. En hij vind het maar heel gewoon, kleinigheidje!

Dus, ik kan met een gerust hart naar Myanmar. Als ik terugkom pakken we mijn fiets bij hem in en ga ik vandaar weer naar het vliegveld om naar Lissabon te vliegen, wat ik overigens nog moet boeken. Raar idee om nu even zonder fiets te reizen. Ook wel relaxed lijkt me. Ik ben blij dat ik deze beslissing heb genomen.

Ik heb hier ook Claire weer ontmoet. Die ken ik nog uit Osh, ze zat daar in hetzelfde hostel maar toen had ik er eigenlijk niet zo veel contact mee. Maar het is een hele hartelijke vrouw. Claire heeft mij eerst meegenomen naar een enorme Chinese foodcourt waar ik de lekkerste noedelsoep ooit heb gegeten! Daarna naar de Chinese wijk waar we een grote mooie tempel bezocht hebben. Toen naar de Botanische tuinen, een heerlijke rustige plek, na de drukte in de stad even fijn om op adem te komen. Inmiddels was het al bijna avond en ik had zo’n vermoeden dat Ute en Konrad wel bij ons favoriete Indiase restaurant zouden zitten. Mijn vermoeden klopte dus we hebben met ons vieren gegeten.

Dat was ook gelijk de laatste avond dat ik Ute en Konrad zag. De dag daarna zijn ze vertrokken, richting Borneo.

En ik zit inmiddels in Myanmar, daarover horen jullie de volgende keer meer.

Yvonne

1. Josie:
    20 februari 2019
    Wauw wat een avontuur is het toch Yvonne. Prachtig wat je allemaal beleeft. Nog even en dan zien we je weer, en kunnen we de verhalen live horen.
  2. Latifa:
    20 februari 2019
    Heel veel plezier in Myanmar!
  3. Erica:
    Dag Yvonne,
    Je klinkt weer als vanouds. Zoals je hoorde- buiten jezelf- niemand klagen. Verstandig om zonder fiets naar Myamar te gaan. Je hebt al genoeg gefietst. Als je nu toch weer de oude bent kun je misschien de stateloosheid van de Rohingya's oplossen. Dat is daar nog niet geregeld. Doe het maar niet waarschijnlijk hebben ze liever niet dat je je er mee bemoeit.
    Wij hebben hier tegenwoordig de gele hesjes. Die zijn symbool geworden van de slecht betaalde burger. Op zich een goede en een terechte actie. Voor het eerst sinds vele jaren is er weer een salarisverhoging. Iedereen zou er op vooruit gaan. Daar werd meteen al aan getwijfeld. Maar de regering wist het zeker dat iedereen in koopkracht erop vooruit ging. En ja hoor sinds gisteren weten we dat het planbureau geen juiste cijfers heeft gebruikt bij het doorrekenen van de energiekosten. En dat kost de burger gemiddeld €200,-- per maand of per jaar ik hoop het laatste, maar ik zoek het op. Ik geloof dat zo'n fout nog nooit vertoond is. Dus de koopkracht gaat niet omhoog.
  4. Corrie:
    20 februari 2019
    Was fijn jou zojuist ff te hebben gesproken via face time. Ge ziet er goe uit!!!! Weer een nieuw avontuur voor de boeg en nog lang niet de laatste als ik het zo hoor. Geniet van Myanmar, hopelijk mis jij jouw fietske niet teveel. Hele goeie en veilige reis Yvonne en tot horens. 👍💋
  5. Klaas Herman De Haan:
    Hallo Yvonne!
    Weer genoten van je uitvoerige verslagen in woord en beeld. Aparte architectuur houden ze er in Singapore op na zeg!
    Over Myanmar heb ik de laatste weken heel veel buitengewoon vervelende en alarmerende dingen gelezen.
    Ik wens je verder een goede reis toe! En dan op naar Portugal! Ben benieuwd hoe je het fietsen in Europa gaat ervaren.
  6. Anneke en Henk:
    Yvonne,
    Het is een pracht verhaal fijn om te lezen dat het je zo goed gaat!
    En dan die nieuwe plannen Lisabon en dan naar huis fietsen geweldig, doe maar kalm aan, hier heerst al 10 weken griep ellende. Wat goed dat je zo geniet van Singapore, wat je ook al weer achter je gelaten hebt, mooie foto’s het is weer genieten. We wensen je een goede voortzetting en alle geluk liefs en groet Anneke en Henk
  7. Liesbeth Janssen:
    Hoi Bosche Bolleke,

Wat een avonturen weer en wat een gereis op en neer, dat kan je toch helemaal niet allemaal onthouden zoveel als je al gezien hebt. Een beetje teleurgesteld ben ik wel,had al voor 1 april 1250 gasten uitgenodigd op de welcome home surprise party incl partytent en springkussen(die al opgebouwd waren) helaas, feest gaat niet door, potjandorie😢.Dan het geld maar met Carnaval verbrassen, zullen er wel iets meer komen op dat feest🤡.Lieve schat, geniet nog maar lekker,doe voorzichtig, fiets langzaam want wij zijn in Juni op Sicilië misschien dat je dan even daar op de borrel kunt komen,liefs van ons voor jou😘
  8. Bianca:
    20 februari 2019
    Heerlijk hoe je het allemaal beleefd hebt en het weer deelt met ons. Ik vertel zo af en toe over je avonturen aan mijn dochters en onze buren. Ze zijn zo verbaasd telkens en vol bewondering over jou. Het zit erop je fietstocht naar en door het overweldigende Oosten. Wat heb jij een schat aan ervaringen opgedaan. Nu lekker je laten verwennen met een toeristische tour. Zal wel wennen zijn voor je als gewoon lopend burger je te voegen met de andere reizigers. Laat het je goed bekomen. Ben benieuwd hoe je deze tussenstop zal ervaren en wie je allemaal tegenkomt. Maar vooral wat voor moois je zal zien. Prachtige beelden liet je nu als voorlaatst weer zien. Verheug me op je nieuwe beelden. Veel liefs en tot schrijfs, je buur Bianca
  9. Rian:
    20 februari 2019
    Hoi Yvonne, geweldig dat je dit besluit hebt genomen. Geeft een hele andere dimensie aan je reis. Je fiets achterlaten, ik wed dat je deze gaat missen, een geheel nieuwe ervaring voor jou. Fijn dat je fiets zo 'n fijn plekje heeft. Wat heb je toch een prachtige fotoos meegestuurd. Genieten schitterend. Ik wens je nog heel veel reisplezier en pas terugkomen als je helemaal voldaan bent, alhoewel ik me gelijkertijd afvraag of dit wel gaat gebeuren. Hele lieve groet Rian
  10. Jolanda van Steijn:
    20 februari 2019
    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! En wat ontmoet je veel geweldige mensen onderweg. Het ziet ernaar uit dat je voorlopig even niet terugkomt. Wij missen je hier natuurlijk wel. Maar het is je gegund hoor. Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal. Blijf lekker genieten.
  11. Frans Lammertink:
    Hallo
  12. Frans Lammertink:
    Hallo Yvonne,
    Had ik net een verhaal en ineens is het weg. Dus weer opnieuw.
    Jij in Malakka waar ik destijds ook was. Wij boekten toen een retourtje Vietnam maar arriveerden 1 dag te laat voor de vlucht. Weg Vietnam. En dan jij binnenkort naar Portugal om al fietsend naar huis te acclimatiseren in Europa. Maar nu zit je dan in Myanmar. Je hebt gelijk, je bent immers in de buurt. Nog even doorbijten en dan lekker fietsen in het vertrouwde Europa. Hou je taai! Groetjes Frans
  13. Anja:
    20 februari 2019
    Word helemaal vrolijk van je bericht. Leuke ontmoetingen, lekker nog doen waar jij zin in hebt. Nu dus even vakantie in Myanmar. Je hebt gelijk. Je geniet weer, dus voorlopig niet stoppen!!
  14. Aimy:
    20 februari 2019
    Wat een heerlijk verslag weer Yvonne! En Myanmar.. ik ben echt van dat land gaan houden! Geniet!
  15. Ingrid Kemps:
    20 februari 2019
    Weer n mooi verhaal Yvonne. Singapore, little India en haar eetcultuur kwam weer helemaal bij me terug. Geweldige stad.
    Je hebt me geinspireerd! Ik ben afgelopen weekend voor het eerst van mn leven een weekend wezen fietsen in Limburg. Heb ervaren hoe geweldig het is om altijd je vervoermiddel bij de hand te hebben. Kan me dus goed voorstellen dat je m nu toch ook wel mist in Myanmar. Maar: Heb het toch goed daar! Groetjes
  16. Nellie:
    Ha Yvonne,

Wat ben je toch een wereldreiziger, hup effe van Singapore naar Myanmar. En een keer zonder fiets is zoals je zegt ook wel lekker. Fijn dat je er nog zo van geniet of eigenlijk weer van geniet. Lees graag je verhalen vanuit Myanmar. Dus 1 april ben je niet in Den Bosch? Geniet nog van je geweldige avontuur.
  17. Birgit moolen:
    20 februari 2019
    Heldin, wat een avontuur weer en wie goed doet goed ontmoet is een truttig spreekwoord maar komt wel bij me op.
    Myanmar veel over te zeggen maar de bevolking vond ik fenomenaal aardig en interessant dat een heel land zoveel ontwikkelingsstadia kan overslaan en opeens zeer hip kan worden.
    Ik wens je nog een prachttrip in dat bijzondere land
    Lieve groet Birgit
  18. Jeanne Tax:
    20 februari 2019
    Ha Yvonne wat goed van je om op je gevoel af te gaan. Thuis loopt niet weg dat is er nog als je weer in NL bent.
    In Myanmar kun je fietsen huren zeker doen als je Ankor Watt gaat bezoeken en met openbaar vervoer reizen gaat prima. Het kan je verrassen een luxe bus te hebben en in een bus op bamboestokken 10 u moeten zitten. Met paracetamol is het op te lossen en je bent weer een avontuur rijker. Geniet ervan je komt vanzelf weer thuis. Groeten Jeanne
  19. Mariette:
    20 februari 2019
    Hoi Yvonne. Wat een ervaring deze reis. Je hebt zowat het hele verre oosten gezien😉 moderne steden, platteland, bergen, je kunt het niet bedenken of jij bent er geweest.
    En dan als laatste Myanmar. Daar zul je geen spijt van krijgen. Ik vind dit land het meest authentieke van Azië. En mocht je je fiets missen: er zijn inderdaad genoeg plaatsen in Myanmar waar je een fiets kunt huren! En dan niet naar Ankor Wat gaan (ligt in Cambodja) maar naar BAGAN. Duizenden originele tempels verspreid over het gebied. Nog een heel fijn verblijf in Azië, geniet ervan!
    Groetjes, mariette
  20. Piet en Nel:
    Hoi Yvonne,
    Weer een prachtig reisverhaal, en wat goed dat je alsnog naar Myanmar gaat. Want inderdaad zo relatief dichtbij en niet heen gaan, daar krijg je spijt van. Geniet van al het goede wat op je pad komt, wij gaan woensdag 3 weken naar Spanje, niet fietsen maar golfen. In september gaan we naar Sulawesie en daar fietsen. Allebei prachtig en ook heel verschillend. Groet
  21. Anita der Kinderen:
    20 februari 2019
    Weer genoten van je verhaal. Ik kijk uit naar het volgende.
    Geniet even van het reizen met openbaar vervoer waar je niet zelf hoeft te trappen. groetjes Anita
  22. Els D.:
    20 februari 2019
    Hoi Yvonne, heel mooie reis verder! En wellicht is het wat rustiger voor je om even zonder fiets te zijn, hoewel het wel je reiskameraad is! Wat mooi dat alles op z'n pootjes terecht komt en je tevreden verder kunt. Vond het heel plezierig om je uitroep te lezen dat er toch zoveel mooie mensen op de wereld zijn!
    In de hele wereld zou die gedachte op dit moment ook wel wat meer mogen zijn! 😊Veel plezier!
  23. René de Zeeuw:
    20 februari 2019
    Van de ene verrassing in de andere en wat een prachtige foto's weer! zo'n lange reis en dan plotseling weer zin om nog een aparte reis op een andere manier te maken. Groot gelijk want Carpe Diem, je weet niet wat de toekomst brengt.
    En zo'n lange reis en toch zo veel bekenden tegen komen. het blijft een kleine wereld.
    Veel plezier in Myanmar en goede reis terug daarna!
  24. Henk de Leeuw:
    Hoi Yvonne
    Wat een mooi verhaal weer .....het lijkt wel of ik naar een sprookje zit te kijken met die mooi foto's prachtig zeg!
    Inderdaad fijn dat je zulke lieve mensen ontmoet waar je de fiets zomaar mag stallen.
    En nu even zonder de stalle ROS! ( ook hij heeft even rust verdient)
    Heel veel plezier in Myanmar geniet er van.
    Groetjes Henk
  25. Fieke:
    20 februari 2019
    Weer super leuk om een verslag van je te lezen. Enne super fijn dat je heimwee dipje voorbij is. Je gaat natuurlijk wel het prachtige lokaal culturele feest genaamd carnaval hier missen! Maar jouw avontuur gaat gewoon nog lekker door. Geniet er met volle teugen van!!! En tot horens!😉👍🏼
  26. Joseph:
    Hi, Yvonne.
    Loved your accurate and vivid descriptions of Singapore! It must be strange to travel without a bike in Myanmar. If you get a chance, visit Myanmar’s ‘new’ capital - Naypyitaw; it’s one of the most bizarre places I’ve ever visited.
    Did you cycle down the west coast in Malaysia? I’ve always wanted to cycle from Singapore to Bangkok via the west coast of Malaysia, but I’ve read that the west coast roads in Malaysia can be unfriendly to cyclists. What was your experience like?
    Looking forward to your next blog post.
    Sending you a big hug from Sydney.

Joseph (and Paul)
  27. Joseph:
    20 februari 2019
    Sorry. I meant to say in my second sentence - “It must be strange to travel without a bike in Myanmar”. Sometimes the phone does funny things when you type!
  28. Ed en Hans ten Kortenaar:
    20 februari 2019
    Ha kanjer, Singapore bereikt. Geweldig, wst een rijke tijd heb je jezelf cadeau gegeven. Nu toch nog Myanmar - goede keus. Zonder fiets - ook dat eens gedaan - mooie ervaring rijker. Bagan fiets huren of zoals wij gedaan hebben met paard en wagen. Ook weer eens wat anders. Vrienden van ons zijn nog in stuk geweest dat voor ons verboden gebied was, maar nu zij er waren opengesteld en wonderschoon. Ik ga ze appen en vragen waar dat was - stuur je de tip door. Jij een mooie tijd in dit fijne land - hartelijke groet ❤️😘😘
  29. José:
    20 februari 2019
    Wat een avontuur! Geweldig! En weer prachtige en ook leuke foto’s! Ben blij dat het zo goed met je gaat😊.
    Te gek ook dat je toch nog naar Myanmar bent gegaan; ik denk dat het een goed keuze is. Geniet ervan en tot binnenkort weer. Proberen we te bellen. Liefs, José
  30. Ute Pfeffer:
    21 februari 2019
    Well done - bikeride and blogarticle! Cheese and peace to day - dear Yvonne! Happy and safe journey from Koni and Ute
  31. Aimy en Ruud:
    21 februari 2019
    Weer enorm genoten van je blog Yvonne!! Wat gaaf dat je Singapore hebt bereikt, ik doe het je niet na wat je afgelopen jaar hebt gepresteerd! Goede beslissing om naar Myanmar te gaan, erg mooi land. Mocht je nog trek hebben in een wandeling, dan is de tocht van Kalaw naar Inle lake schitterend, echt een aanrader! Veel plezier nog kokende tijd en tot in het voorjaar!

Groeten Ruud
  32. Treke:
    Hoi Yvonne,
    Weer een mooi verslag. Geniet heerlijk in Myanmar, lang geleden ben ik daar ook geweest. Ik vond het toen prachtig.
    Ben benieuwd naar je reisverslag straks over Myanmar.
  33. Marietje van den Belt:
    21 februari 2019
    Weer een mooi verslag genieten er elke keer van wat goed dat je Singapore hebt gehaald wensen jou een goede en veilige terug reis.
    Groet, Gerard en Marietje.
  34. ANSTE:
    21 februari 2019
    Oh Yvonne, - - - het is - en blijft - een aanéénschakeling van heel veel belevingen en ontmoetingen die sámen één groot avontuur vormen !! Wat verschrikkelijk knap dat je dit allemaal dóet en onderneemt !! Het leuke ( voor ons ☺ ) is ook dat we kunnen lezen dat je je enthousiasme weer helemaal terug hebt en weer vólop kunt genieten van al je plannen en wat je meemaakt ! Wij hopen dat je nog héél veel fijne leuke en mooie dingen gaat zien en beleven de komende weken . . . . . . [( Het enige wat je misloopt de komende tijd is Carnaval in Oeteldonk, - maar dat zul jij niet missen . . . . . )] Houdoe wâr . . . . .
  35. Saskia:
    21 februari 2019
    Mooi verhaal en prachtige foto’s Yvonne. Goede beslissing genomen, maar je krijgt vast heimwee naar je fiets. Als je rustig aan doet, komen we je misschien tegen op jouw terugreis in Europa. Wij vertrekken eind april richting Santiago de Compostela en dan Lissabon. Geniet ervan. Liefs van Saskia.
  36. Koosje de Leeuw:
    Ha Yvon,

Wat heb je het fijn. De plaatjes geven een ontspannen Yvon weer. Portugal, de Noordkust vond ik erg mooi. Gelijk Santiago aandoen?
    Groetjes

Koosje
  37. Lidwien lammertink:
    21 februari 2019
    Yvonne, ik dacht al: waarom reageert ze niet op mijn laatste app.Je had het druk met je laatste verslag.Wat zijn er een hoop van jouw volgers ver over de wereld geweest. Maarcdan heb ik tch een prangende vraag: kennen ze Heesch wel?
  38. Ria van Gemert:
    21 februari 2019
    Hoi Yvonne, zo wat goed zo ver gefietst en aangekomen in Singapore!!! Ook fijn om een tijdje in Myanmar te zijn! En dan vlieg je naar Lissabon en fiets je dan terug naar Den Bosch?
    Wij fietsten waarschijnlijk in mei van Lissabon naar Pamplona, daar heb ik heeeel veel zin in! Hoop je dit jaar te ontmoeten. Groetjes Ria
  39. Jose van elderen:
    25 februari 2019
    hoi Yvonne Wat heb je het allemaal weer mooi beschreven; is echt een genot om te lezen hetgeen je allemaal meemaakt!
    Heel knap dat je het zo volhoudt en toch nog naar Myanmar te gaan...zoals je schreef.. je komt er niet zo gauw meer (goede beslissing), want zo werkt het vaak wel.

Ik wens je een prachtige tijd daar en kijk uit naar het komende reisverhaal.

lieve groet uit 'tZand Josephine
  40. Marianne Penninks:
    25 februari 2019
    Yvonne, Je laat mij weer genieten van je reisverhaal. Goed dat je een reis gaat maken in Myanmar waar je eerder naar toe zou gaan.. Ik kijk uit naar de belevenissen daar. groet Marianne
  41. Lonneke Gorgosz:
    25 februari 2019
    Wat super dat je je dromen volgt en naar Myanmar bent gegaan! Wij vonden Singapore ook super en zijn inmiddels in de Filipijnen gestrand. Ben benieuwd naar je avontuur in Myanmar! :) Groetjes van Lonneke uit Melaka!
  42. Jet:
    27 februari 2019
    Meske wat een verhalen en avonturen!
    Een genot om te lezen. Mooie stijl met relativering en ook zelfspot...
    Blijf nog maar heerlijk onderweg, je geniet er zó van. En dan kunnen wij ook nog wat langer genieten van jouw schrijverij👍🏼
    Liefs
  43. Ineke en Wouter:
    5 maart 2019
    Hey Yvonne, wat trakteerde je ons weer op een fantastisch reisverhaal.! Héérlijk om te lezen wat je nu weer allemaal onderneemt en meemaakt in Myanmar! En zulke prachtige foto's! Ook zóo mooi om te lezen dat je zoveel fijne mensen onderweg tegenkomt! We wensen je daar nog heel veel mooie ontmoetingen en heerlijke dagen..geniet ervan!!! Lieve groetjes uit Breda van Wouter en Ineke😘😘