Naar huis!

21 augustus 2023 - 's-Hertogenbosch, Nederland

Naar huis!

Ik werd die ochtend op de laatste Duitse camping wakker met het idee: Ha lekker, makkie vandaag!

20 kilometer naar Bad Nieuweschans waar ik Jos zou ontmoeten en dan nog een kleine 30 kilometer naar haar huis in de buurt van Delfzijl.

Ik had geen rekening gehouden met de wind op de dijk langs de Dollard…pff, dat was hard werken. Ik werd bijna van de fiets geblazen. Wel zeehonden gezien. Ik vind ze altijd grappig om te zien maar op het land bewegen ze zich zo onhandig. Bijna zielig! Toch sneu dat ze geen langere pootjes gekregen hebben!

Ik ben heerlijk uitgerust bij Jos. We zijn een keer uit eten geweest in een visrestaurant, wat was dat lekker!! Ik heb in tijden niet meer zo heerlijk gegeten!!

Na twee nachten door naar Groningen, daar woont mijn nicht Dorothee met haar man Wolter. Ik ben daar wel eens eerder neergestreken op een fietstocht, (oa ook jaren geleden toen één van mijn voortassen gejat was) en ik vind het altijd gezellig! Ook lekker gegeten en heerlijk geslapen ook.

De dag erna zo’n 70 kilometer gefietst. Goed te doen, lekker weer. Gekampeerd bij de Boswachter, een camping van Staatsbosbeheer.

Die dag erna begon ik met goede moed. Er was wel wat regen voorspeld maar ach, dat kon best wel eens meevallen!

Nee dus! Het kwam met bakken uit de lucht. Help ik wil schuilen. Op een gegeven moment zag ik een bushokje, daar maar even schuilen dacht ik. Ik weet niet meer precies wat er gebeurde, ik gleed uit bij het afstappen geloof ik. Ik viel met fiets en al om! Met mij hoofd precies op de stoeprand! Au, maar dat was maar even…lang leve de fietshelm! Als ik die niet op had gehad had het wel eens anders af kunnen lopen! Pfff…

Ik ben in een restaurant aan de overkant beland waar ik de bui wilde afwachten. Na twee koffie en een gebakje regende het nog steeds en raakte ik met twee vrouwen aan de praat. Zij wisten wel een betaalbaar logeeradresje in het nabijgelegen Sleen, 10 km verderop. Na een telefoontje was het geregeld.

Ondanks dat het ‘s middags beter zou worden had ik er even schoon genoeg van. Drijfnat en koud, fietste ik naar Sleen.

Fijn adresje, lekker bed, lekkere douche,  lekker middagdutje gedaan, tv, wat een verwennerij!

Wat later in de middag knapte het inderdaad op. Nog wel even Sleen ingelopen voor een boodschap en op een bankje in de zon gezeten.

De volgende dag was het een prachtige dag en heb ik heerlijk gefietst!

Na twee dagen was ik in Groesbeek waar ik met Gerry op de camping had afgesproken, weer van Staatsbosbeheer. Leuk om haar weer te zien. We hadden makkelijk in één dag terug naar Den Bosch kunnen fietsen maar daar had ik niet zo’n zin in. Ik wilde nog wel een nachtje ergens kamperen. En Gerry was snel om! We kwamen uit in Megen op een hele leuke natuurcamping. Veel groen, uitzicht op een weiland, leuke hoekjes waar je kan zitten, fijne sfeer.

Toen was het nog maar een kort ritje naar Den Bosch. Halverwege nog koffie gedronken en een heerlijk gebakje bij het Lithse Bakkertje.

Het laatste stukje naar Den Bosch. Theo zat ons op te wachten bij de Verkade Fabriek. Hij heeft ons getrakteerd! Toen effe de straat oversteken en ik was thuis!

Altijd weer een beetje vreemd na zo’n tijd weg. Maar ook wel weer heel fijn en het went snel.

Ik kijk met een goed gevoel terug op mijn reis. Ik heb veel leuke mensen ontmoet. Ik vond Denemarken heel leuk om te fietsen, het is er schoon, de mensen zijn wat gereserveerd maar vriendelijk. Het landschap golft wat maar zelfs voor een zeer matige klimmer zoals ik is het goed te doen. En ik voelde me heel veilig. Ook in het verkeer. Het is een prima fietsland. Van Zweden vond ik dat wat minder. De voorzieningen voor fietsers waren minder goed. Meestal fietst je op een strook langs de autoweg, weinig inspirerend en soms een onveilig gevoel.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Dat doet me altijd goed.

Ik heb nog geen idee voor een nieuwe reis, nou ja , morgen rondje Brabant met Gerry maar daar ga ik geen verslag over schrijven hoor! Het idee kwam ook plotseling op, zo’n lekker weer, zonde om er niet van te profiteren. Maar als er weer een grotere reis aankomt dan meld ik me weer.

Yvonne

1. Paul Broeren:
    21 augustus 2023
    Fijn dat je dan toch weer veilig thuis was, ik zit nu in Madrid. Veel plezier met rondje Brabant.
  2. Dory Abrahamse:
    21 augustus 2023
    Hi Yvonne, weer leuk om je reisverslagen te lezen! Denemarken had ik niet op mijn netvlies voor een fietsroute, maar dat ga ik onthouden!

Fijn dat alles weer goed is gegaan! Op de fiets ben je toch kwetsbaar in het verkeer én je fiets moet het dan ook nog goed blijven doen 🤞.
    Groetjes, Dory
  3. Greetje:
    Fijn dat je weer veilig thuis bent Yvonne 😊
  4. Maria:
    Fijn dat je weer veilig thuis bent Yvonne! Tot gauw,
    Maria xx
  5. Anneke en Henk:
    21 augustus 2023
    Welkom thuis en dat het allemaal goed verlopen is liefs Anneke en Henk 🧑‍🦳👨‍🦳🍀🌹💚
  6. Liesbeth Janssen:
    Top gedaan vrouwke 👍🤗❤️
  7. Marietje van den Belt:
    21 augustus 2023
    Fijn dat je weer veilig thuis bent👍
  8. Wolter:
    Weer een mooi verhaal!
  9. Jolanda van Steijn:
    Ha Yvonne,
    Goed dat je weer veilig thuis bent! Oef, wel even schrikken met die val. Wat goed dat je die helm op had. Maar los daarvan: je had ook een botbreuk kunnen hebben of zo. Dus toch ook geluk gehad.
    Het was weer leuk om je verhalen te lezen: al die mooie ontmoetingen, de fijne logeeradressen, mooie plekken die je hebt bezocht. Petje af hoor, ik doe het je zeker niet na.
    Zie je binnenkort wel weer.
  10. Angeliene:
    21 augustus 2023
    Ik heb je verslagen met plezier gelezen! Een mooie reis weer! Fijn dat je goed thuisgekomen bent!
    Wie weet...komt er nóg wel een fietsvakantie!
  11. Antoinette:
    21 augustus 2023
    Welkom terug gezellig dat je er weer bent!
  12. Klaas Herman De Haan:
    21 augustus 2023
    Ha Yvonne! Goed om weer thuis te komen en te zijn na zo'n lange fiets- en avonturentocht. Ja regen is nooit prettig daar heb je gauw genoeg van...mooi dat je gered bent door je fietshelm...bewijs van het nut ervan...
    Nu maar weer acclimatiseren dat zal wel snel gebeuren denk ik. En...nagenieten en verhalen vertellen natuurlijk. Maak.jd ook nog een ècht reisboek of hou je het digitaal? Alle goeds verder en op naar je volgende fietstocht...
  13. Rian Walters:
    21 augustus 2023
    Fijn dat je er weer bent en gezellig dat je weer gaat fietsen. Als je nieuwe fietsplannen hebt "reis" ik graag weer mee. Je belevenissen lezen is genieten. Tot ziens, lieve groet
  14. Karin:
    21 augustus 2023
    Hoi Yvonne, welkom in Den Bosch en weer veel plezier samen met Gerry met een rondje Brabant. Genoten van je verhalen. Hartelijk groet uit Noorwegen, wandelend door Setesdal.
  15. Gert:
    21 augustus 2023
    Dank voor je verslagen Yvonne en veel plezier met rondje Brabant!
  16. Henk de Leeuw:
    21 augustus 2023
    Wat een mooi laatste verslag Yvonne. Gelukkig dat je de helm op had! Een ongeluk zit in klein hoekje! Genoten van je mooie verhalen en van de dagen die we samen hebben gefietst. Was erg gezelig.Groetjes henk
  17. Corrie:
    Mooi, mooi, mooi kanjer! Zie je snel! XC
  18. Bernadette:
    22 augustus 2023
    Vroeg of laat gaan we allemaal een keer onderuit 😀 en nog een keer… Goed dat je een helm draagt! Veel plezier op je tochtje met Gerrie!
  19. Maria Geurts:
    22 augustus 2023
    Den Bosch blijft mooi dus ook weer fijn om thuis te zijn. Geniet ervan!
    Groeten Maria
  20. Agneslammertink:
    Welkom thuis, Yvonne! 💐
    Jij kunt terugkijken op een mooie en lange vakantie met leuke en natuurlijk, want dat is altijd zo, minder leuke herinneringen.
    Tot ons weerzien!
  21. Rieki:
    22 augustus 2023
    Mooie reis! Fijn dat je weer thuis bent! en veel plezier morgen.
  22. Bep:
    22 augustus 2023
    Fijn dat je weer veilig thuis bent.
    Mooi dat de reis zo goed en prettig is verlopen.
    Tot in september!
    Liefs Bep
  23. Piet en Nel:
    22 augustus 2023
    Leuke foto met al dat gestreepte blauw, hoe verzin je het. Je bent gelukkig weer veilig thuisgekomen, we hebben genoten van je foto’s en verhalen. En meteen weer zin om te vertrekken lekker hoor.
  24. Ute Pfeffer:
    23 augustus 2023
    Uff, we are happy, that you got a helmet...OMG!
    Wonderful you arrived safely at home. Konrad and I had a good laugh about the 'deformed' seals. We send you hughs from San Francisco :-)
  25. Ineke en Wouter:
    23 augustus 2023
    Mooie reis Yvonne! En een mooi verslag! En wellicht tot in Dronten? Groetjes!
  26. Jeanne Tax:
    23 augustus 2023
    Welkom Thuis Yvonne en gelukkig zonder blijvend Letsel Leve het helmpje ik kan en rijd ook niet meer zonder.
    Grtj Jeanne
  27. René de Zeeuw:
    23 augustus 2023
    Welkom thuis Yvonne, fijn dat het allemaal goed gegaan is en dat dat je er zo op terug kijkt, dan is het dus goed geweest. Voor ons was het weer heerlijk meegenieten, dank je wel!
  28. Nellie:
    26 augustus 2023
    Bedankt voor alle mooie verhalen, fijn dat je weer op een mooie fietsvakantie kunt terug kijken, en Oost West, Thuis Best, toch?