De eerste week en een hele leuke ontmoeting…

8 juni 2024 - Warburg, Duitsland

Met enige twijfel ben ik dan toch op 1 juni vertrokken. Het weer zag er nog steeds niet heel best uit maar ik denk: ik gok het erop. Daarover later meer. Ik werd uitgezwaaid door een paar mensen, altijd leuk!

Dag 1 kwam ik tot Millingen aan de Rijn. Zo’n 65 kilometer. Genoeg voor een eerste dag. Tentje opgezet, iets makkelijks gekookt en prima geslapen in de tent. De volgende dag kwam ik op de grootste camping van Europa uit.

Niet te geloven, een compleet dorp. Het sanitair had een ingang alsof je een gokhal of een discotheek binnen kwam. Wel heel schoon, dat wel. Er was een tentenveldje maar daar stond ik eerst alleen. Voor de rest caravans, campers, zo ver je kon kijken! Gelukkig kwamen er nog een fietser en een paar wandelaars bij. Werd het toch nog gezellig.

Toch de volgende dag snel weg, ik ben meer voor de kleinere natuurcamping!   Die hebben ze hier niet veel geloof ik. De volgende dag kwam ik bij een soort jeugdherberg uit waar ze ook een klein tentenveldje hadden. Mooi plekje hoor!Ik had eventueel in een houten huisje kunnen slapen. Heb dat toch niet gedaan omdat ik het binnen erg benauwd vond.

Uiteindelijk had ik daar wel spijt van. Het begon te regenen en bij iedere nieuwe bui werd ik weer wakker. Had ik nou toch maar…dacht ik regelmatig…

Trouwens, dat is wel de enige regen die ik tot nu toe gehad heb. Ondanks dat het weer wat somber is valt het me alles mee. Vandaag zit ik in ieder geval lekker in de zon.

Dag 5 werd wel heel verrassend!

Bij Hamm had ik twee opties: langs het Hamm canal of een langere route helemaal buiten Hamm om.

Ik koos voor de eerste. Twee fietsers kwamen mij tegemoet, man en vrouw, maar ik had het even te druk met de kaart en of ik wel echt de goeie weg had.

‘Nou ja zeg, kijk nou dan! Yvonne!’

Ik geloof dat ik keek alsof ik snot zag branden! Wie zijn dat? Ken ik die mensen? Totdat ze haar helm afzette! Toen viel het kwartje. Annelies! Met haar man Geert. Ik ken haar van de MGZ opleiding, jaren geleden. Ze is mij een tijdje geleden nog eens op komen zoeken in Den Bosch. Zij deden een gedeelte van de Lipperoute. Nou ja wat leuk zeg!

We stonden vlak bij een groot restaurant met terras waar we koffie hebben gedronken en bijgekletst.

Wat een leuke ontmoeting was dat! Ik heb er de hele dag nog van nagenoten. Toeval?? Wat het ook is, het was gewoon een hele leuke onderbreking!

En ja, nu ga ik zeker nog een keer naar Venray om ze op te zoeken!

In Paderborn heb ik een hotelletje genomen. Zo af en toe vind ik dat heerlijk. Lekker gegeten in het restaurant, geen tent opzetten…en de volgende dag weer afbreken. En koken! Tis toch hard werken hoor dat kamperen.

En dan heb ik het nog niet over het fietsen, ook hard werken. De eerste serieuze klimmetjes heb ik gisteren al gehad. Nou vind ik het nogal gauw serieus, ik ben gewoon een slechte klimmer. Als een slak zo traag ga ik de helling op. Mijn spieren begonnen aardig te protesteren! Met name mijn billen.

Maar goed, ik kwam uit in Warburg, op een leuke camping, wel wat scheef allemaal maar ik vond een plekje waar ik mijn tent redelijk vlak op kon zetten. Ik neem hier een rustdagje. Voel me ook niet helemaal fit. Ik hoest en ben snotterig. Ik heb er vannacht slecht van geslapen.

Het stadje is wel leuk. Mooie vakwerkhuizen. Er is een of andere festiviteit waardoor het erg druk is. Wel gezellig maar ik ga lekker naast m’n tentje zitten lezen.

Of misschien wel in mijn tentje en dan lekker een middagdutje doen!

Wat een avonturen beleef ik toch hè…😁

Yvonne

1. Hay Freriks:
    8 juni 2024
    Prachtig Yvonne, jouw ontmoeting met Annelies en Geert doet me denken aan onze ontmoeting die wij tijdens onze fietstocht naar Santiago in Frankrijk met jou hadden. Mijn broer Wiel en jij blijken elkaar te kennen van een gezamenlijke opleiding, 50 jaar geleden. Jij was toen op de terugweg van je indrukwekkende tocht naar Azië. Toeval bestaat niet, dit zijn volgens mij voorbeelden van betekenisvolle omstandigheden, waarin het Universum meekijkt, achter ons staat. Een inspirerende voortzetting met verrassende en betekenisvolle ontmoetingen. Hartelijken groet Hay
  2. Jeanne Voets:
    8 juni 2024
    Hoi Yvonne, snap dat je snot ziet branden dit verwacht je toch niet hė wel erg leuk.
    Wel goed dat je jezelf verwend met een hotelletje heb je verdiend.
    Geniet van het vervolg van je reis zet maar één goed muziekje op net als bij spanning het je komt ook de berg op.
  3. Ans de Vries:
    8 juni 2024
    Keigoed dat je weer gegaan bent, Yvonne. Leven is beleven, en dat doe je nu volop. Allemaal lekkere stofjes aanmaken… én innemen zie ik , mmmm Veel plezier!!
  4. Bep Groeneveld:
    Hallo Yvonne,
    Je hebt een mooie fietsweek achter de rug.
    Genieten hoor!
    Kijk weer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes,Bep
  5. Richard:
    8 juni 2024
    Hé Yvonne! Wat leuk om je weer te mogen volgen. Helemaal top! Geniet van de ultieme vrijheid en de spontane ontmoetingen onderweg.
    Rij veilig en blijf schrijven! We genieten hier in Zweden met je mee.
    Groetjes!!!
  6. Rieki ter Beek:
    8 juni 2024
    Ha Yvonne, nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Wat leuk om weer met jou op reis te zijn.

Veel plezier!
  7. Jeanne Tax:
    8 juni 2024
    Nog van harte gefeliciteerd en ik zie taartjes en koffie voorbijkomen goed dat jij jezelf een traktatie gunt.
    Knap Yvonne een mooie fietstocht naar Praag en wie weet welke verrassende ontmoetingen nog op je pad komen.
    Geniet op de fiets.
    H❤️rtegroet Jeanne
  8. Rian Walters:
    8 juni 2024
    Hoi Yvonne, fijn dat het weer redelijk is. En wat leuk die ontmoeting met je bekenden. Dan ben je zo verbaasd daar heb je geen woorden voor echter wel veel blijdschap. Ik gun je een fijne volgende fietstrip !!! En volg je verhalen graag.
  9. Gerry:
    8 juni 2024
    Leuk om het verhaal bij de route te lezen. Volgens mij ga je snel en ben je snel in Praag.
  10. Paul Broeren:
    8 juni 2024
    Mooi dat je na al je ervaringen, steeds weer ergens bekenden tegenkomt, leuk hoor
  11. Ute und konrad:
    8 juni 2024
    Wunderbar geschrieben...wir lesen es gerne...happy journey
  12. Henk de Leeuw:
    Hoi Yvonne
    Met veel plezier je verslag gelezen en wat leuk die ontmoeting met kennis van vroeger wat is de wereld toch klein hè geniet van je rustdag en veel succes verder
  13. Frans Lammertink:
    8 juni 2024
    Gezellig om jouw avonturen weer te lezen Yvonne. Reisverslagen die lezen als een gezellig boek, want schrijven dat kun jij!
    Jij neemt ons allemaal mee op reis.
    Een uitgever vinden moet niet moeilijk zijn…
    Vanuit onze camperreis in Cornwall en Ierland zien wij uit naar het vervolg👋
  14. Ilse:
    9 juni 2024
    Daar ga je weer! Heerlijk! Ik reis in mijn hoofd weer met je mee. Veel plezier.
  15. Wolter Daniëls:
    9 juni 2024
    Natuurlijk lees ik je verhalen weer met plezier. Rustig aan met klimmen, en blijf genieten. Goede tocht verder!
  16. Brigitte:
    9 juni 2024
    Goed van je Yvonne, je doet het toch maar weer, fietsen!
    Heel knap en leuk hoe wij jouw avontuur kunnen lezen.
    Goeie gezonde tocht wens ik je toe!
  17. Annelies:
    9 juni 2024
    Heey Yvonne, het was inderdaad een ontzettend verrassend en mooi moment dat jij daar van die afrit kwam zoeven…heel onverwachts.
    Heerlijk om te zien hoe jij deze tocht ook weer maakt in je uppie en van de vrijheid geniet van deze manier van reizen.
    Wij doen het iets luxer en korter, alleen het feit al dat ik een accu heb.
    Onze Lipperömer route zit erop en ons wasje hangt al in een fris Nederlands zonnetje! Blijf genieten en je verhaal vertellen, deze manier van onderweg zijn blijft bijzonder, zoals ook de ontmoetingen.
    En welkom in Venray. Geert en Annelies
  18. Bernadette:
    9 juni 2024
    Je gaat lekker! Beterschap en veel plezier verder!
  19. Lianne Hermans:
    9 juni 2024
    Die grote campings zijn inderdaad niet veel aan, maar soms hebben ze toch ineens een verrassend leuk veldje voor fietsers. Heel veel plezier nog en niet te veel regen.
  20. Maria:
    9 juni 2024
    Ha Yvonne! On the bike again..
    Leuk weer jouw verhalen!
    Bike-bikkel die je bent ;0)
    Een fijne tijd en wees voorzichtig!
    Liefs, Maria
  21. Agnes:
    10 juni 2024
    Hallo lieve Yvonne, zo hebben wij het tijdens onze ontmoetingen over je toen naderende fietsvakantie en zo ben je alweer een week onderweg en heb je ons weer heel wat te vertellen over wat je zoal meemaakt. Het alleen fietsen heeft zo zijn voordelen, vertelde je mij en ik kan mij daar wel wat bij voorstellen.
    Jij bent er hééélemaal uit en hoeft alleen maar rekening te houden met jezelf. 👌
    Veel plezier verder!
  22. Piet en Nel:
    10 juni 2024
    Leuk Yvonne, heel herkenbaar, ik heb even ons verslag van Praag gelezen. Mooie fietstocht met prachtige stadjes en natuur. En nog steeds de grote verschillen van voormalig oost- en west Duitsland te zien? Heel veel fietsgenot en lekker weer gewenst.
  23. José:
    10 juni 2024
    Heel leuk om jouw verhaal weer te lezen, al had ik je kort daarvoor nog gesproken via de telefoon.ivm jouw verjaardag.
    Doe het rustig aan en geniet vooral!
    Liefs,
    José
  24. Anneke en Henk:
    12 juni 2024
    Yvonne het leest weer als een roman met lichtbeelden, het zijn zoveel onverwachtse momenten, pas goed op je zelf, en succes met de voortgang veilige goede kilometers.
    Liefs Anneke en Henk
  25. Gert: